تورها و سفرهای استانبول

خاطرات تورهای استانبول و جاذبه های دیدنی عالی استانبول

تورها و سفرهای استانبول

خاطرات تورهای استانبول و جاذبه های دیدنی عالی استانبول

یکی از مورد علاقه ترین مکان ها برای سفر استانیبول میباشد که من واقعا عاشقش هستم . همیشه سعی میکنم در تورهای استانبول شرکت کنم و از آن نهایت لذت را ببرم . در این بلاگ با خاطره پردازی میکنم و سعی میکنم بهترین تورهای استانبول و بهترین شرکت ها را به شما معرفی نمایم .

بایگانی

نکات مهم سفر به استانبول

سه شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۷ ب.ظ


نکات مهم سفر به استانبول

استانبول یکی از مقاصد مهم و انتخاب های اولیه گردشگران برای سفر به شمار می رود. این شهر مملو از اماکن زیبا و چشم نواز، جاذبه های تاریخی و مراکز مختلف گردشگری می باشد که هر کدام داستانی جالب را در دل خود جای داده است. از این رو به دلیل سفرهای متعدد ایرانیان به این شهر دوست داشتنی می خواهیم با چندین نکات مهم سفر به استانبول شما را آشنا سازیم تا سفری خوب و دلپذیر را داشته باشید.

*یکی از نکات مهم سفر به استانبول انگیزه ی شما از انتخاب مقصدتان است که هر چه روشن تر آن را مشخص کنید سفر راحتی را خواهید داشت.
*ترکیه در سال های اخیر سیاست های مرتبط با ویزای این کشور را تغییر داده و از همین رو دیگر نیازی نیست که گردشگران تور ترکیه به سفارت مراجعه کنند و می توانند به صورت اینترنتی اقدام به دریافت ویزا کنند.
*برای رفتن به این شهر شما گردشگران تور استانبول می توانید از اتوبوس، هواپیما و یا قطار استفاده کنید که استفاده از اتوبوس در کاهش هزینه های سفر شما هم تاثیر چشمگیری دارد. اگر تا به حال با روش هوایی به این شهر سفر داشته اید، پیشنهاد می کنیم که این بار از قطار استفاده کنید تا از تماشای مرز زمینی زیبا بین دو کشور لذت ببرید.
*این شهر نسبت به بسیاری از شهرهای اروپایی ارزان تر بوده و به همین دلیل شما گردشگران تور استانبول می توانید سفر دلچسبی را در آن تجربه کنید.
*یکی از نکات مهم سفر به استانبول در نظر گرفتن آب و هوای آن می باشد که شما گردشگران تور استانبول باید لباس مناسب هر فصل را به همراه داشته باشید تا سفر بهتری را سپری کنید.
*اگر به سفرهای خانوادگی، خرید، تجارت و بازدید مکان های تاریخی علاقه دارید استانبول از مقصدهای مناسب می باشد اما اگر به دنبال تفریحات و هیجان هستید کوش آداسی و آنتالیا پیشنهاد بهتری برای شما محسوب می شود.
*استانبول بر خلاف شهرهای آنتالیا و کوش آداسی که در هتل هایش سه وعده غذایی را برای مسافران سرو می کند، تنها وعده ی صبحانه را در هتل های خود به صورت رایگان در اختیار گردشگران تور استانبول قرار می دهد و وعده های دیگر در صورت حسابتان اضافه می گردد. البته بیش تر گردشگرانی که به استانبول سفر می کنند قصد گشت و گذار و بازدید از اماکن تاریخی را دارند، درست بر خلاف گردشگران تور کوش آداسی و تور آنتالیا که بیش تر زمان خود را در هتل به سر می برند. شما باید توجه داشته باشید که با کم ترین هزینه هتلی با کیفیت را انتخاب کنید تا سفری لذت بخش را تجربه کنید. به طور کلی به دلیل ملاک های غیر استانداردی که در رده بندی هتل های استانبول وجود دارد، بهتر است که هتل های 4 ستاره را برای اقامت خود انتخاب کنید.
*یکی دیگر از نکات مهم سفر به استانبول این است که قیمت بنزین در کشور ترکیه بسیار بالا می باشد و بهتر است که گردشگران تور استانبول از اجاره خودرو در این شهر خودداری کنند.
*این شهر دارای 2 فرودگاه به اسم های "فرودگاه آتاتورک" و "فرودگاه صبیحه گوکچن" می باشد که فرودگاه آتاتورک دارای موقعیت جغرافیایی بهتری بوده و به مکان های مهم شهر نزدیک تر است که گردشگران تور استانبول به سهولت می توانند به آن مکان ها بروند.
*بهتر است برای رفتن به استانبول دلار با خود همراه داشته باشید و در صرافی های این شهر دلارها را تبدیل به لیر کنید.
*یکی دیگر از نکات مهم سفر به استانبول این است که باید توجه کنید از آب های لوله کشی موجود در سطح شهر نخورید، چون این آب ها تصفیه نشده می باشند.
*این شهر به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می شود که بخش آسیایی آن بسیار شیک تر و پاکیزه تر از قسمت دیگر آن است.
*یکی دیگر از نکات مهم سفر به استانبول مکان مناسب برای خرید کردن می باشد. تعداد زیادی از مسافران تور استانبول با هدف خرید کردن به این شهر سفر می کنند و به همین دلیل باید بدانند که از کجا می توانند خریدی بهتر و مقرون به صرفه داشته باشند، برای این منظور می توانید به منطقه تکسیم بروید و لباس هایی متنوع را با قیمتی مناسب خریداری کنند. خوب است بدانید که هزینه های پوشاک و کفش و کیف در استانبول از ایران ارزان تر می باشد. همچنین از معروف ترین سوغاتی های این شهر که می توانید خریداری کنید و با خود به ایران بیاورید می توان قالی های ترکی، سفالینه و ظروف مسی را نام برد.
*تفاوتی که استانبول با دو شهر آنتالیا و کوش آداسی دارد یافتن ساحل مناسب برای شنا است، به همین دلیل گردشگران تور استانبول برای یافتن ساحل مناسب باید به جزایر اطراف مراجعه نمایند.
*در این شهر مساجد بسیار زیبایی با معماری های خاص و بی همتا وجود دارد که بازدید از آن ها برای افراد مذهبی و غیر مذهبی بسیار جذاب می باشد.
*در استانبول هزینه های حمل و نقل بالا می باشد و  به همین دلیل یکی دیگر از نکات مهم سفر به استانبول، تهیه "کارت استانبول" برای استفاده راحت تر و ارزان تر وسایل نقلیه عمومی در این شهر می باشد که خوب است گردشگران تور استانبول آن را تهیه کنند. خوب است بدانید که کرایه تاکسی در شب 50% افزایش پیدا می کند.
*قیمت دارو در این شهر گران است و باید توجه داشته باشید که اگر داروی خاصی استفاده می کنید، آن را در سفر خود به همراه داشته باشید تا هزینه ی سنگینی از این بابت روی دستتان نماند.
*یکی از نکات مهم سفر به استانبول امنیت مثال زدنی آن است و گردشگران تور استانبول با امنیت خاطر می توانند به آن سفر کنند.
*استانبول یکی از شهرهایی است که کباب های معروفی دارد و دوستداران غذا می توانند در این شهر سفری لذت بخش و به یادماندنی داشته باشند. در سرتاسر این شهر رستوران های مجللی وجود دارد که گردشگران تور استانبول می توانند از غذاهای محلی و لذیذ آن ها سفارش دهند و تا مدت ها طعم آن ها را از یاد نبرند. یکی دیگر از نکات مهم سفر به استانبول ارزان بودن غذا در آن است که این امکان را به شما می دهد تا از غذاهای متنوع آن امتحان کنید.
*مدت زمان اقامت شما در استانبول بستگی به هدف و انگیزه ی سفرتان دارد اگر قصد خرید در استانبول را دارید چهار روز برای این کار کافی می باشد اما اگر قصد بازدید از جاذبه ها و مکان های تاریخی این شهر را دارید دست کم یک هفته زمان لازم دارید تا بتوانید از تمامی جاذبه های مهم شهر دیدن کنید. البته اگر شخصی با برنامه هستید و زیاد اهل خرید کردن نمی باشید، با یک برنامه ریزی ددرست و منظم می توانید در طی سه روز از مهم ترین اماکن استانبول دیدن کنید.
*یک مورد دیگر از نکات مهم سفر به استانبول فصل مناسب سفر به این شهر می باشد. در فصل بهار و تابستان تعداد مسافرانی که با تور استانبول به این شهر سفر می کنند به طور چشمگیری افزایش می یابد. البته لازم به ذکر است که بگوییم در فصل زمستان و مواقعی که برف سطح شهر را پوشش می دهد، استانبول به شهری رویایی تبدیل می گردد که بسیار خاطره انگیز می شود.
*برای به صرفه تمام شدن بازدید از برخی مکان های تفریحی که از سطح شهر دور می باشد، بهتر است از تورلیدر استفاده کنید. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی