تورها و سفرهای استانبول

خاطرات تورهای استانبول و جاذبه های دیدنی عالی استانبول

تورها و سفرهای استانبول

خاطرات تورهای استانبول و جاذبه های دیدنی عالی استانبول

یکی از مورد علاقه ترین مکان ها برای سفر استانیبول میباشد که من واقعا عاشقش هستم . همیشه سعی میکنم در تورهای استانبول شرکت کنم و از آن نهایت لذت را ببرم . در این بلاگ با خاطره پردازی میکنم و سعی میکنم بهترین تورهای استانبول و بهترین شرکت ها را به شما معرفی نمایم .

بایگانی

جاذبه های استانبول

دوشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۰۵:۰۷ ب.ظ

تنی چند از جاذبه های استانبول 

استانبول بزرگ‌ترین شهر میهن ترکیه و راءس فرهنگی و اقتصادی آن است . این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قراردارد . تنگهٔ بسفر دو مجموعه کشور ها آسیا و اروپا را جدا مینماید و استانبول فقط شهر بزرگ عالم است که در دو مجموعه کشور ها قراردارد . بندر ارگانیک شاخ طلایی یا این که خلیج در‌این شهر واقع است . 


این کلان شهر تحت عنوان پایتخت تمدن اروپا در سال ۲۰۱۰ گزینش شده ‌است . همینطور از حیث تعداد گردشگران فرنگی سو‌مین شهر توریستی دنیا به شمار می‌رود . 


اسامی تاریخی استانبول عبارتند از : بیزانتیوم , رم نو , استیمبول , آگوستا آنتونینا , کنستانتینوپل , اسلامبول . لقب‌ها استانبول در زمان عثمانی دارالسعادت , دار عالیه , باب خوب ( خوب قاپو ) و پایتخت بودند . 


جاذبه های توریسم و توریستی استانبول فراوانند . از مساجد و کاخ ها گرفته تا موزه ها و بازارهای تاریخی , در حین سال پذیرای گردشگر هایی از کل عالم می‌باشند . بخش اعظم این جاذبه ها حول و حوش ناحیه پادشاه احمد واقع گردیده اند و ناحیه هایی مثل بی اوغلو و تاکسیم نیز چیزی کم از حوزه‌ پاد شاه احمد ندارند . مسجد آبی‌رنگ ( مسجد فرمان روا احمد ) و مسجد ایاصوفیه مکان هایی میباشند که هر توریستی قطعاً از آنان تماشا می نماید . طعام و خورد و طعام یک کدام از اجزای کلیدی تمدن ترک هاست , پس بایستی منوی غذاها را با اعتنا نقشه خوانی بخوانید . در بازارهای استانبول حتماً سوغاتی بخرید . در شرایطی که وقت داشتید به یک گرمابه ترک بروید و آب تنی و ماساژ ترک را آزمون نمایید . ما خزینه سلیمانیه را توصیه میکنیم .



برج گالاتا 

ساختمان بلند گالاتا با طول 67 متری یکی‌از عنصرها مهم تشکیل دهنده خط افق استانبول است و مناظر فراوان زیبایی از شهر سابق و اطراف آن از بالاترین نقطه این ساختمان بلند به دیده می‌خورد . این ساختمان بلند سنگی قرن ها وسطایی که به عنوان ساختمان بلند مسیح هم شناخته می شود , در طول ساخت آن یعنی سال 1348 بلندترین ساختمان استانبول محسوب می‌شد ; همان طور که امروزه نیز یکی ساختمان های بلند استانبول به شمار می‌رود . 


این ساختمان بلند طی سال‌ها تغییرات متعددی نموده است ; مثلا وقتی تحت عنوان ساختمان بلند نگهداری و برای تماشا حریق سوزی های دوردست از آن به کارگیری میشد . امروزه آخری طبقه این ساختمان بلند که توسط بالابر قابل دسترسی است , یک کافه و یک رستوران را در خویش جای داده که می‌توانید حین خوردن خوراک در آن‌ها از مناظر تعجب آور شهر هم لذت ببرید . 

باسیلیکا 

آب انبار باسیلیکا از قرن ششم یعنی هنگامی که به توصیه امپراطور روم ژوستینین نخستین ساخته شد , آب موردنیاز ساکنان استانبول را تامین نموده است . تکنولوژی به کار رفته در‌این بنا شگفت انگیز معماری که در حین ساخت دوچندان توسعه یافته بوده , امروزه تماما ابتدایی به حیث میرسد . این آب انبار که مسافت مضاعف یه خرده از مسجد کبود داراست , در محوطه یک قصر سلطنتی به اسم قصر سانکن و وابسته به قرن سوم ایجاد شده است . این آب انبار ظرفیت 2 . 8 میلیون متر مکعب آب را دارااست و کلاً یکی‌از جذاب هایی است که در مهاجرت به استانبول نباید فراموش شود .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی